JACQUES DALCROZE
· Jacques Dalcroze
· Paraula, frase i música.
· Instruments: el cos, instruments de so indefinit, de so definit, la flauta dolça.
· Les idees de Carl Orff.
1. JACQUES DALCROZE
“La música és el coneixement d’un mateix, ja que el ritme activa el desenvolupament de cada esser en ell mateix”
- Jacques Dalcroze (1865-1950) se sent preocupat per la manca de ritme dels seus alumnes de Solfeig i Composició.
- Escriu “Le ritme, la musique et l’Education”.
- Considera bàsic educar l’oïda en totes les seves formes (entonació, intensistat, durada...).
2. LA RÍTMICA
- Posa en moviment:
- l’atenció
- la inteligència
- la sensibilitat
- El cos sintetitza la comprensió d’aquests paràmetres.
- La rítmica posa en correlació l’esperit i el cos, les activitats cerebrals i les corporals.
- El gest més simple rítmic és la marxa, mitjanánt petits exercicis l’alumne interioritzarà els diferents compassos.
- La dansa és l’expressió d’una sensació completament evolucionada que s’uneix a un altre art.
- En la rítmica els gestos semblants a la dansa serveixen per que el nen manifesti la seva comprensió de la música.
3. ELEMENTS BÀSICS DE LA RÍTMICA DE DALCROZE
- Els elements bàsics de la rítmica Dalcroze són Rítmica, Solfeig i Improvisació.
- La rítmica respon a l’expressió sensorial i motriu.
- El Solfeig es correspon al coneixement intelectual que es desenvolupa un cop adquirida l’expressió rítmica.
-Passar dels instruments de so indeterminat als instruments de so determinat.
-So indeterminat: castanyoles, címbals, maraques, cocos, pals, claus, caixa xinesa, triangle, picarols....
-So determinat: pandero, pandereta, bongos, xilòfons, carillons, metalòfons, copes de vidre...
-La flauta dolça: Orff opina que té algunes dificultats:
-Respiració
-Tenir nocions elementals de lectura musical
-Utilitzar el “du”, “tu” o “turu” en bufar.
View more PowerPoint from abullejos
No hay comentarios:
Publicar un comentario